Een nieuwe koers, vraagt aanpassingsvermogen

DOEN

enkele interventie mogelijkheden

DOELEN STELLEN


Doelen stellen is vaak een grote stap bij het realiseren van de verandering. Focust de organisatie zich op CO2 of toch sociale verantwoordelijkheid? Op duurzame inkoop of toch mobiliteit?



MENSEN MEENEMEN


Communicatie-communicatie-communicatie. Meenemen van de stakeholders. Zin krijgen in de verandering. Vaak met leuke en energieke workshops. Soms met een moeilijke boodschap. 


Vaak wordt te laat gecommuniceerd en zijn directies verontwaardigd dat medewerkers en partners niet mee willen. 

PROJECT MANAGEMENT


Positieve Impact realiseren is een project. Hier is een aanpak voor nodig, een plan en mensen die meewerken aan de verandering

Veranderen en verbeteren

De nieuwe koers wordt alleen succesvol als structuur en cultuur ondersteunend zijn aan die nieuwe koers. Dit vraagt nieuwe rollen en verantwoordelijkheden. En daarmee nieuw gedrag en routines.

En dit vraagt sturing van leiders

Ontwikkelen van nieuw gedrag en andere afspraken met leveranciers zijn noodzakelijk om de koers van een bedrijf te veranderen.

En voor succesvolle verandering is leiderschap nodig dat de nieuwe koers steunt. De directie moet rolmodel zijn of worden.